6 reguł wpływu społecznego i 17 pomysłów na ich wykorzystanie w promocji Twojej marki

Reguły Cialdiniego to zasady, które każdy marketingowiec potrafi wyrecytować, nawet obudzony w środku nocy. Opisują one pewne mechanizmy i techniki wpływu społecznego. Autor opisał je w bestsellerowej książce „Wywieranie wpływu na ludzi”. Dr Robert Cialdini jest aktualnie najczęściej cytowanym przez osoby z branży marketingowej psychologiem społecznym, zajmującym się wywieraniem wpływu. Mimo że od premiery książki minęło już ponad 20 lat, reguły w niej opisanie nadal się nie zdeaktualizowały.




Reguły Cialdiniego przewijają się w strategiach marketingowych wszystkich firm, marek, produktów i usług.


Jak możesz je wykorzystać w promocji swojej marki lub produktu?

Poniżej zaprezentowano kilka przykładów zastosowania reguł Cialdiniego w marketingu.


Reguła wzajemności:

• próbki,

• degustacje,

• produkty testowe,

• kartki świąteczne,

• gadżety promocyjne,

• konkursy.


Społeczny dowód słuszności:

• pokazywanie dużej grupy ludzi, użytkującej produkt,

• liczba fanów w mediach społecznościowych.


Reguła lubienia i sympatii:

• budowanie przyjaznego wizerunku,

• atrakcyjne i miłe osoby, promujące markę.


Wpływ autorytetu:

• produkty polecane przez instytucje lub osoby, mające autorytet w danej dziedzinie,

• produkty polecane przez znane i lubiane osoby.


Reguła niedostępności:

• limitowane edycje,

• oferty limitowane czasowo, cenowo.


Reguła zaangażowania i konsekwencji:

• okres bezpłatnego abonamentu (np. Miesiąc za darmo),

• darmowe próbki,

• jazdy testowe, testy produktów.


Które z tych mechanizmów dostrzegasz w codziennej komunikacji Twoich ulubionych marek? A które z nich sama, sam wykorzystujesz?

© 2020, Boginie Marketingu

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now