Kiedy emocje biorą górę

Istnieją pewne mechanizmy i zależności, które determinują w znaczącym stopniu zachowanie konsumenta. Projektowanie działań marketingowych na podstawie wiedzy z zakresu psychologii i socjologii to klucz do sukcesu i wyróżnienia się na niezwykle konkurencyjnym rynku.


Marketing, który skupia się na konsumencie i jego potrzebach oraz reklama, która odnosi się do emocjonalnych i poznawczych mechanizmów wpływających na jego zachowania to już standard.


Emocje Emocje są czymś pierwotnym, co określa znaczenie tego, co widzimy i słyszymy. Rzeczy, które wzbudzają w nas jakieś emocje, na dłużej pozostają w naszej pamięci. To właśnie dlatego emocje ą tak często wykorzystywane w przekazach marketingowych i reklamowych.





Smutek wywołuje w nas empatię i sprawia, że chętniej jesteśmy w stanie przekazać swoje środki finansowe na poczet określonego w reklamie celu. Przykładem mogą być kampanie hospicjów lub fundacji.


Radość powoduje, że jesteśmy bardziej podatni na przekaz. Dowcipne spoty lub materiały z reguły 18 skracają dystans między odbiorcą a marką i wzbudzają sympatię.


Strach i gniew sprawiają, że wyrabiamy sobie określone opinie. Pod wpływem przekazu, w którym występują tego typu emocje, często zaczynamy działać lub rezygnujemy z czegoś, co do tej pory robiliśmy. Z drugiej strony – zbyt duża "dawka strachu" w reklamie może sprawić, że będzie ona pominięta przez odbiorcę lub jej przekaz zostanie odebrany negatywnie.


Wiele kampanii reklamowych budowanych jest na nostalgii. To emocja, która jest niezwykle skuteczna przy promocji np. Produktów żywnościowych, tradycyjnych, smaków dzieciństwa, rodzinnych stron.


A Ty?

Jakich emocji używasz (czasem nawet nieświadomie) budując przekaz dla Twoich odbiorców?

23 wyświetlenia

© 2020, Boginie Marketingu

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now